درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-04-16  |  2024-07-06  |  بروز شده در: 1403/04/16 - 13:51:2 FA | AR | PS | EN
علاقمندی ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان            از انتخابات کنار نمی‌روم مگر اینکه خدا بگوید!            تأکید رهبر جدید انگلیس از اوکراین؛ در جنگ با روسیه            لغو قانون اخراج پناهجویان به رواندا توسط نخست‌وزیر جدید بریتانیا            حذف پرتگال و آلمان، فرانسه حریف اسپانیا شد             مسعود پزشکیان رییس جمهور ایران شد             سرنوشت نا معلوم عباس استانکزی؛ او کجاست؟             افغانستان برای تجلیل از ماه محرم آماده می شود            تعهد شکنی آلمان درقبال پناهجویان افغان            تلاش برای تمدید توافقنامه تجاری بین افغانستان و پاکستان            دشمنان افغانستان به دنبال تجزیه این کشور بودند            مسی پنالتی را گول نکرد اما ارجنتاین صعود کرد            پیام رونالدو در آستانه بازی پرتگال - فرانسه            به هیچ قیمتی بر سر ارزش‌های اسلامی و ملی معامله نمی‌کنیم            امکان انهدام جنگنده‌های اف-۱۶ اهدایی به اوکراین توسط روسیه            






تاریخ نشر: 1403/04/13 - 14:46:1
تعداد بازدید: 299
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

کاهش محبوبیت بایدن در پی مناظره ضعیف با ترامپ
 کاهش محبوبیت بایدن در پی مناظره ضعیف با ترامپ

شبکه تلویزیونی سی ان ان وابسته به دموکرات ها اعلام کرد: در پی عملکرد ضعیف جو بایدن رئیس جمهور امریکا پس از مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور به پایین ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش انصار، شبکه تلویزیونی سی ان ان وابسته به دموکرات ها (حزب جو بایدن) روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد که بر اساس تازه ترین نظر سنجی این شبکه تلویزیونی، اکثر واجدان شرایط رای دادن در امریکا بر این باور هستند که اگر بایدن نامزد نباشد دموکرات ها شانس بیشتری برای حفظ کاخ سفید دارند.

بر اساس نظرسنجی جدید سی ان ان، سه چهارم رای دهندگان امریکایی معتقدند که حزب دموکرات برای کسب دوباره ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ با شخصی غیر از جو بایدن به عنوان نامزد اصلی شانس بهتری خواهد داشت.

سی ان ان بدون ارائه آمار، همچنین اعلام کرد: محبوبیت بایدن نیز پس از عملکرد ضعیف در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری به پایین ترین سطح خود رسیده است.

نظرسنجی سی ان ان همچنین نشان داد که ۴۹ درصد از مردم امریکا در سراسر کشور از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا و ۴۳ درصد از بایدن، حمایت می‌کند که نشان دهنده برتری ۶ درصدی ترامپ بر بایدن است.

نظرسنجی سی ان ان همچنین نشان داد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور امریکا در فاصله کمی از ترامپ در یک رقابت فرضی قرار دارد: ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از ترامپ و ۴۵ درصد از هریس حمایت می کنند، نتیجه‌ای که نشان می‌دهد در چنین سناریویی فرد برتر مشخصی وجود ندارد.

عملکرد قوی‌تر هریس در برابر ترامپ حداقل تا حدودی به حمایت گسترده‌تر زنان (۵۰ درصد زنان امریکایی از هریس در مقابل ترامپ حمایت می کنند درحالی که ۴۴ درصد از زنان این کشور از بایدن در مقابل ترامپ حمایت می‌کنند) باز می گردد.

همچنین ۴۳ درصد از افراد مستقل از هریس در مقابل ۳۴ درصد از بایدن حمایت می کنند.

حمایت بایدن در میان رأی دهندگان دموکرات از ۸۵ درصد در اپریل به ۹۱ درصد رسیده است، در حالی که ۹۳ درصد جمهوری خواهان از ترامپ حمایت می کنند.

ترامپ از برتری تقریبا ۱۰ برابری در میان مستقل‌ها (۴۴ درصد به ۳۴ درصد در نظرسنجی جدید) برخوردار است، در حالی که سهم افراد مستقل‌ که هیچ یک از نامزدها را انتخاب نمی‌کنند یا می‌گویند قصد ندارند رای بدهند از ۱۵ درصد به ۲۱ درصد رسیده است.

با این حال، اکثر دموکرات ها و رای دهندگان با گرایش دموکرات ثبت نام کرده اند، یعنی ۵۶ درصد می گویند که این حزب با شخص دیگری غیر از بایدن شانس بهتری برای ریاست جمهوری دارد، در حالی که ۴۳ درصد می گویند که حزب با او شانس بیشتری دارد.

پس از یک مناظره فاجعه بار جو بایدن رییس جمهور امریکا و دونالد ترامپ، شورای سردبیران نشریه نیویارک تایمز از بایدن خواست از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کناره گیری کند. عملکرد ضعیف بایدن، دموکرات‌های حامی وی را مضطرب کرد. رئیس‌جمهور امریکا در مقابل دوربین متزلزل به نظر می‌رسید و در مقاطعی به سختی می توانست جملات خود را به اتمام برساند. این عملکرد نگرانی‌ها را در مورد سن و آمادگی بایدن برای یک دوره جدید ریاست جمهوری تشدید کرد.

اندکی پس از مناظره، دموکرات‌های ارشد از جمله کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور، «آغاز آهسته» بایدن را تأیید کردند، اما بر «پایان قوی» او در این مناظره تأکید کردند، در حالی که دیگران به طور خصوصی پیشنهاد کردند که او باید کناره‌گیری کند.

شورای سردبیران نشریه نیویارک تایمز در اقدامی که فشار بیشتری بر کاخ سفید می‌افزاید، در مقاله‌ای پیشنهاد داد که «بزرگ‌ترین خدمتی که [بایدن] اکنون می‌تواند به مردم امریکا انجام دهد این است که کناره گیری خود را از انتخابات اعلام کند.»

در این مقاله آمده است: «رئیس‌جمهور پنجشنبه شب به عنوان یک خادم بزرگ مردم امریکا ظاهر نشد. او به سختی برنامه خود را برای دور دوم توضیح داد. او به سختی به اقدامات تحریک آمیز [ترامپ] پاسخ داد. او نتوانست [ترامپ] را به خاطر دروغ‌هایش، شکست‌ها و نقشه‌های وحشتناکش پاسخگو کند. او بیش از یک بار برای پایان دادن به جمله هایش با مشکل مواجه شد.»

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: بایدن مردی نیست که چهار سال پیش بود. توماس ال فریدمن، نویسنده برجسته نیویارک تایمز، از "دوست" خود خواست که از انتخابات کناره گیری کند. او گفت: «جو بایدن، یک مرد خوب و یک رئیس جمهور خوب است اما دیگر برای انتخاب مجدد نباید اقدام کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی در شبکه های اجتماعی از بایدن دفاع کرد. او گفت: "شب های بد مناظره اتفاق می افتد. اما این انتخابات هنوز یک انتخاب بین کسی است که تمام عمرش برای مردم عادی جنگیده است و کسی که فقط به فکر خودش است.»

بایدن در روز جمعه در ایالت کارولینای شمالی بسیار پرانرژی و منسجم تر ظاهر شد. او به عملکرد ضعیف خود در مناظره اذعان کرد. او گفت: «من مانند گذشته به راحتی راه نمی‌روم، مثل گذشته صحبت نمی‌کنم، مثل گذشته خوب مناظره نمی‌کنم. "اما آگاه هستم. من می دانم چگونه حقیقت را بگویم.»

نیویارک تایمز به اولین روزنامه امریکایی تبدیل شد که از بایدن خواست از رقابت ریاست جمهوری خارج شود، اما سایر نشریات تاثیرگذار از جمله وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز و آتلانتیک نظرات نویسندگان برجسته خود را منتشر کرده اند که خواستار کناره گیری بایدن شده اند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/32332






*
*

*



نیز بخوانید

سرنوشت نا معلوم عباس استانکزی؛ او کجاست؟


نمایان شدن تنش های دیرینه حکومت طالبان و پاکستان


گفته های دیپلومات‌ها درپایان روز نخست نشست دوحه


پاکستان در خطر انفجار بمب ساعتی مناطق قبایلی


پوشش گسترده رسانه عربی زبان از انتخاب ایران


آیا امریکا با استفاده از کارت ترور روسیه را نا امن می‌کند ؟


پوتین برای برانگیختن خشم واشنگتن تنها به چهار روز زمان نیاز داشت


تشدید تنش‌ها میان روسیه و غرب


بی تفاوتی چین نسبت به پیروزی بایدن یا ترامپ


کدام کشورها کلاهک هسته ای دارند؟


بحرین چرا برای احیای روابط با ایران تمایل دارد؟


زندگی در اروپا، اعلام جنگ در افغانستان؟


با پیروزی ترامپ توافق امنیتی امریکا با اوکراین لغو خواهد شد؟


تابستان داغ انتخاباتی در انتظار ایران


ایستادن روسیه، ایران و چین در برابر هژمونی جهانی امریکا


کشورها با حکومت طالبان چگونه تعامل دارند؟


رقابت دو کشور عربی بر سر نفوذ در افغانستان


نقش بالای رژیم صهیونیستی در سیاست های امریکا


نمایش تکراری کشورهای غربی در شورای حکام


تعامل منطقه با حکومت طالبان چالش جدید برای پاکستان


راز پشت کردن چین به ایران در برابر امارات چیست؟


سفرهای منطقه‌ای تام وست؛ بیهوده است یا هدفمند؟


تلاش امریکا برای عادی سازی روبط عربستان و سرائیل


پیشروی روسیه، امریکا را وادار به گذر از خطوط قرمز می‌کند


طرح اعزام نیرو به اوکراین درناتو دو دستگی ایجاد کرده است





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

هشدار ریاست هواشناسی از احتمال باران‌های شدید در 10 ولایت کشور

علاقمندی ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان

از انتخابات کنار نمی‌روم مگر اینکه خدا بگوید!

تأکید رهبر جدید انگلیس از اوکراین؛ در جنگ با روسیه

لغو قانون اخراج پناهجویان به رواندا توسط نخست‌وزیر جدید بریتانیا

حذف پرتگال و آلمان، فرانسه حریف اسپانیا شد

مسعود پزشکیان رییس جمهور ایران شد

سرنوشت نا معلوم عباس استانکزی؛ او کجاست؟

افغانستان برای تجلیل از ماه محرم آماده می شود

تعهد شکنی آلمان درقبال پناهجویان افغان

تلاش برای تمدید توافقنامه تجاری بین افغانستان و پاکستان

دشمنان افغانستان به دنبال تجزیه این کشور بودند

مسی پنالتی را گول نکرد اما ارجنتاین صعود کرد

پیام رونالدو در آستانه بازی پرتگال - فرانسه

به هیچ قیمتی بر سر ارزش‌های اسلامی و ملی معامله نمی‌کنیم

امکان انهدام جنگنده‌های اف-۱۶ اهدایی به اوکراین توسط روسیه

آغاز دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران

دو هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان اخراج شدند

کمک 10 میلیون دالری جاپان به افغانستان

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها و اصرار بایدن به ادامه رقابت

تلاش هند برای دستیابی به لیتیوم افغانستان در رقابت با چین

پوتین از احیای گروه تماس «شانگهای» برای افغانستان حمایت کرد

بیانیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

برگزاری نشست «ترانس هیمالیا» با حضور وزیر اقتصاد حکومت طالبان در چین

تاکید پوتین و مخبر بر گسترش روابط میان تهران و مسکو


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.